Granty rektorskie dla kół naukowych
Informacje ogólne
Granty rektorskie dla kół naukowych wpisanych do rejestru uczelnianych organizacji studenckich i doktoranckich Politechniki Warszawskiej, finansowane ze środków pochodzących z subwencji.
W ramach konkursu przyznaje się następujące granty rektorskie:
1)granty konstrukcyjne: granty techniczne, inżynierskie i badawczo-rozwojowe, dotyczące w szczególności budowy prototypów, urządzeń lub demonstratorów technologii;
2)granty naukowe i koncepcyjno-organizacyjne, dotyczące działań o charakterze naukowym, organizacyjnym, edukacyjnym, społecznym, koncepcyjnym lub komunikacyjnym, w szczególności działań na rzecz społeczności akademickiej i środowiska Politechniki Warszawskiej.
Jedno koło naukowe może być beneficjentem jednego grantu w ramach danej edycji konkursu. Opiekun koła naukowego nie może być wykonawcą grantu.
Koła naukowe realizujące granty w ramach konkursu na granty rektorskie w roku 2025, mogą rozpocząć finansowanie po rozliczeniu grantu z poprzedniej edycji.
Środki finansowe przyznane na realizację grantu rektorskiego mogą być wykorzystane tylko na dofinansowanie realizowanego grantu. Nie mogą być wykorzystane na wynagrodzenia; nie mogą być przeznaczone na zakup komputerów, laptopów, tabletów, monitorów, drukarek; wykorzystane na usługi zewnętrzne nie mogą przekroczyć 50% przyznanej kwoty; wykorzystane na zakup aparatury i oprogramowania nie mogą przekroczyć 50% przyznanej kwoty, a zakup ten może nastąpić jedynie w roku przyznania środków na realizację grantu. Koszty realizacji grantu nie są obciążane narzutami na koszy ogólne i wydziałowe.
Zespół opiniujący opiniuje wnioski oraz tworzy ranking. Warunkiem rozpoczęcia realizacji grantu jest podpisanie Porozumienia z Prorektorem ds. Nauki, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do decyzji.
Termin składania wniosków:
30 czerwca 2025 r. w systemie EZD na konto techniczne Zespołu ds. Nauki
Termin zakończenia realizacji grantu: 30 czerwca 2026 roku
Odbioru wyników realizacji grantu dokona komisja powołana przez kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej, w skład której wchodzi przedstawiciel Zespołu opiniującego, wyznaczony przez Prorektora ds. Nauki.
Komisja sporządza protokół oceny i odbioru grantu w 2 egzemplarzach, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do decyzji, uwzględniając :
Protokół oceny i odbioru grantu zostaje przekazany do 30 października 2026 r. do Zespołu ds. Nauki. Drugi egzemplarz protokołu wraz z rozliczeniem poniesionych wydatków oraz sprawozdaniem merytorycznym kierownika grantu pozostaje w jednostce, w której realizowany jest grant.
Koła naukowe będące beneficjentami konkursu zobligowane są do prezentacji osiągniętych rezultatów podczas Targów Kół Naukowych i Organizacji Studenckich KONIK.
Kontakt:
Małgorzata Jankowska
Zespół ds. Nauki
e-mail: znn@pw.edu.pl
tel. wew.: 58-33